tirsdag den 9. september 2008

Facebook

Der er stor debat om overvågningssamfundet. Vi vil IKKE overvåges!!! - Meeen, på Facebook beder vi alligevel selv om det. Og mange er med på legen.
Første gang jeg stiftede bekendtskab med "Fjæsbog", var jeg meget forbeholden. Men så snart gamle skolekammerater og kolleger dukkede op, blev det jo faktisk meget sjovt.
Der gik sport i at få en masse ”venner”. Allerede efter et par dage var jeg tæt på de 100.
Kolleger og venner og bekendte fra fortid og nutid, familiemedlemmer og… så også lige et par musikere, som jeg egentlig ikke kender, men som jeg synes er SÅ søde ;-) Troels Gustavsen, Rasmus Nøhr og Angu. Og de accepterede min venneanmodning! (ligesom de accepterer alle andre fans’) :-D Hvor viiildt!!! I feel special.
Hvad man ikke lige nødvendigvis tænker over er, at alle disse ”venner” fremover vil kunne følge med i det man foretager sig på Facebook. Det kræver ikke engang at de går ind på ens side; de får serveret små beskeder om, at nu har man gjort det og det. - Så kunne det godt være at man skulle have overvejet en ekstra gang, hvem man blev ”ven” med! Ikke fordi jeg skriver noget kriminelt eller bagtaler nogen eller… men hvorfor!!!???
Hvis man har tid nok kan dette forum være wældig underholdende. Fantastisk tidsfordriv! - Hvem gider lægge en 7-kabale mere? - Har man ikke tid, er det til gengæld en stor belastning at have tilmeldt sig. Man kan blive afhængig. Jeg taler selvføøølgelig ikke af erfaring ;-)
Så skal man lige ind og snage hos den ene og den anden. Er der nu et billede af hendes nye kæreste? Har han tømmermænd efter byturen i går osv. MEGET relevant information som man bestemt ikke kan leve foruden.
Jeg er ikke til alle quiz'erne og nomineringer og "køb en ven" osv., men synes det er fedt at kunne chatte med ”vennerne”. - Det kan man selvfølgelig også gøre vha almindelige chatprogrammer som msn o.l., men på Facebook har du underholdning mens du venter på svar. Og verden i dag er jo til multitasking!
Hold da op en lang smøre :-)

Ingen kommentarer: